Thursday, July 29, 2010

Turkiet 2010

Resan inleddes med att vi åkte hemifrån vid 15-tiden på onsdagen. Vid halv 5 mötte Anette, Chrille och Kevin upp och vi checkade in och gick och åt på flygplatsen i Luleå. Vi gick ombord och planet lyfte vid 20 och efter en stund gav jag Loven en välling i hopp om att han skulle somna. Det gjorde han. Och han sov. En timme. Sen var det holloj. Vi landade vid halv 2, turkisk tid och sen hämtade en minibuss oss. Efter 40 minuter somnade Love för andra gången och när vi kom fram till hotellet vid halv 4, vaknade han igen. Receptionen var släckt och det verkade inte som någon ville ta emot oss. Till sist kom en tjomme som inte kunde engelska och släppte in oss. Efter ett tag kom en kvinna som kunde lite knagglig engelska och vi fick vårt rum. Men ingen spjälsäng. Vid 4 blåset slocknade Loven, men jag låg mest och snurrade. Sen körde stadens högtalarsystem igång;

SCHALAMEEEEE…SCHALAMAGOOO!!!!!!!!!! (paus på 10 sekunder, jag tänker, oj, vad skönt att de slutade nu) SCHALAMEEESHOOO, BALABENG!!!!!!!!!! (10 minuter senare blev det äntligen tyst).

Halv 8 vaknade Loven.

När jag slog upp balkongdörrarna var allt förlåtet;



Vi gick och käkade frukost och sen var det att smörja in alla med solskydd. Tyvärr drog jag på alltför hög solskyddsfaktor de tre första dagarna. De sista dagarna hade jag endast på axlar, längst ner på ryggen, näsan och bröstkorgen, och då brände jag mig inget.

Ja, vad har vi då gjort under resan? Jo, vi har mest ätit, solat, badat i poolen, spelat kort.













Max har läst sig simma.



Hotellet var fyllt av ryssar och tyskar och det är den första resan jag gjort där jag pratat mer tyska än engelska. De förstod ju inte engelska för tusan! Inte ens de som jobbade på hotellet.

Vi har varit nere vid stranden några svängar. Har blivit myggbiten. Idag är foten blå, svullen och vätskefylld och den kan vara på väg att ramla av;



Det var ganska långt in till Kemer, så dit var vi endast de två sista dagarna.

Resan hem gick snabbare, med minus för att det var obehagligt mycket turbulens, vilket gjorde att en kvinna bakom oss hyperventilerade och grät. En liten flicka kräktes även så det luktade inte mumma i planet.

Kul har vi haft i alla fall, och varmt och soligt.



Och i morse rasade magen...

No comments: