Monday, January 2, 2017

Gott nytt år...

...och välkommen 2017.

I fredags åkte vi till Umeå för att fira nyår och för att fira att syrran fyllde 50. Vi inledde fredagen med årets sista grillning.



Lördag förberedde vi mat och promenerade.



Vi åt snittar, oxfilé med potatisgratäng och aftereightbrownies.





Så fjudade vi på tomtebloss och skålade gott nytt år.



Söndagsmorgon vaknade Danne upp med värsta migränattacken så det blev jag som fick köra hem. Han var helt utslagen hela dagen. Innan vi åkte firade vi syrran och åt tårta.



Love, precis innan jul:
Jag: -Love, vet du vad det är för dag idag?
Love: -Näe.
Jag: -Förr i tiden kallade man julafton för dopparedagen. För då gjorde man dopp i grytan. Vet du vad det är?
Love: - Näe.
Jag: - Man tar skinkspad och doppar ljusugnsbröd i det och så…
Love: - Men kom till saken!
Jag: -Det är dan före dan före dopparedan idag.
Love:- ?





No comments: