Friday, August 7, 2009

Så var det bestämt...

...det blir Love. Så var det med det. Ett namn som bestämdes på BB när vi satt och väntade på att få åka hem. Det enda namn vi var överens om. Hoppas alla fattar att det INTE är engelskt uttal. Det är svårt, det här med barnnamn. Det är många som vill vara med och tycka till;

Max kom in i sovrummet idag där Love och jag låg;

-Är bebisen här?
-Ja, vet du Max, nu har vi bestämt att bebisen ska heta Love.
-Nä.
-Jo, det har vi.
-Jag har några andra förslag. Etti...eller... (tittar upp i taket) Fläkti.
-Men det är väl inga namn. Nu blir det Love, punkt slut.
-Jag kallar honom Larven.

Morgonen inleddes med att Love skulle besiktigas på BB och gick igenom UA. Mitt förband på såret lades om, och helst skulle jag vilja ta bort agrafferna för inatt har det gjort väldigt ont.

Kusin Jesper har hälsat på idag och tyckte att hans nya kusin var jättefin och jätteliten;

Harry och Signe åkte hem, Daniel tog storkillarna och åkte till Ostvik, så det blev bara Love och jag kvar. Han fick premiärligga i vagnen där det var svalt och skönt;

Själv satt jag och försökte sola en stund i värmen och njöt av susen i träden. Cicci kom förbi en stund vilket kunde ha slutat med lägenhetsbrand, men som tur var var potatisen lite hårdare än så.

Bittan och Kjell-Olov kom förbi med blommor till oss;

I trädgården blommar det vidare;




Ikväll kommer Bobby och vi ska bjuda på bacon- och ostsallad.

1 comment:

Hoodan said...

How cuuuuuuuuuuuuuute!!!
Present suggestions from over here?? Anything in particular for mother and son to wish you both a late HAPPY BIRTHDAY!!??!!