Friday, March 26, 2010

God morgon...

...alla pigga och glada. Och alla ni andra.

Fredagsmys för många är synonymt med tacos. Vi hade som tradition för ett tag sedan att äta halloumi med tomatsalsa på fredagar, ett recpet jag fått av Anki, min kollega. Igår dammade vi av receptet.

Stekt halloumi med tomatsalsa



3 tomater
1 liten rödlök
1 kruka basilika
citron
1 vitlöksklyfta
1 röd chili
olivolja
balsamvinäger
salt
peppar
socker



Skär tomaterna i fyra delar och gröp ur dem. Skär tomatköttet i mindre bitar. Hacka löken, basilikan och chilin. I med vitlök och på med oljan, vinägern, salt, peppar och en gnutta socker. Servera med stekt halloumi på rostat bröd.



Sen såg vi Let´s dance (fel person vann), jag virkade och Love och jag lekte kurragömma en stund. Jag gömde mig och han for runt i sin gåstol och letade mig. Det tyckte vi var jätteskoj.



Snön vräker ner ute. Perfekt väder för att grilla till middag!

No comments: