Tuesday, April 13, 2010

Sol och blåst...

...idag.

Signe kom vid 7-blåset och vi har suttit ute medan Love sov i vagnen. Har virkat en kulpåse till Max under tiden.







Luckan på växthuset öppnade sig idag. Det finns hopp om liv. Tyvärr verkar den vara lite på sniskan, så när jag kan ta mig dit genom all snö måste jag undersöka saken.



Gick en promenad och hämtade alla barn. Sen gick musten ur mig. Det var nog både solen och blåsten som gav mig vad jag tålde.

Love-en Chippendale wannabe;

Alfred;
-Mamma, var är mormor egentligen?
-Hon är död, hjärtat.
-Men var är hon?
-Hon är uppe i himlen och sitter på ett moln och tittar på dig och tycker att du är så fin.
-Men då kan vi ta ett flygplan och åka till henne...


Sen hittade Affe en apelsin som Signe lämnat, som han gärna ville ha. Då fick han ringa henne och fråga;
-Hej, det är Affe. Din apelsin får jag?
-Ja visst.
-Tack för mycket. Hej då.

No comments: