Wednesday, May 19, 2010

Plenty to do...

...so little time.

Max åkte på äventyr till en lekpark med sin klass imorse. Affe och jag gick en promenad, spelade fotboll och åt lunch.





Danne kom hem lite senare på lunch och just då kom de som skulle rengöra gatan från grus. Panik att flytta husvagnen. Vi fick lov av grannen att ställa den på hans gård. Tydligen skulle de komma tillbaka imorgon för att rengöra färdigt.
Sen kom Max och Oscar och vi gick iväg på fotbollsträning. Tydligen ska de spela match både lördag och söndag. Sen gick vi hem igen och gjorde middag. Barnen åt på gräsmattan medan pappa lagade Affes cykel.





Mailade Me&I och fick idag svar att om jag inte vill reklamera varan så skulle de skicka en plåster-på-såret-present. Det blir spännande att se vad det är för plåster. har även ringt Ske-kraft som tyckte att vi har en helt normal elförbrukning. Det tycker inte jag.

Sen har Danne tagit bort stödhjulen på Affes cykel och det blev att öva en vända. Under Alfreds stora protest.



Sen hjälpte farbror Nicke oss med att tömma kuvösen. Sen tvättade jag golvet så att vi ska kunna olja in det nån dag framöver.

Det är synd om Max som har pollenallergi. Synd om.

11920 steg senare. Men imorgon kommer det i alla fall en svalkande drink på matbloggen som syrran och jag drack när hon var här sist.

No comments: