Thursday, July 5, 2007

På utflykt till...

...Böle. Igår var vi bjudna till Oscars stuga. När vi kom dit bjöds vi på goda kötbullar med potatis och grönsaker. Precis vad vi behövde.


Sen åkte vi på en liten båttur på sjön och jag blev så avslappnad att jag nästan somnade. Sen åkte vi till badplatsen där jag tog årets första dopp, 22 grader. Härligt. där fikade vi bullar och sockarkakan som Fredrik offrat sig och bakat. Mums. Tillbaka till stugan och gjorde hamburgare till barnen som sedan sprag iväg och busade och lekte. Vi vuxna åt wookad älgskav med klyftpotatis, wookgrönsaker, tzatziki och gelé. Yummy! Grabbarna åkte iväg för att fiska och Max fick sin första fisk! Vid halv 9 tackade vi för oss och styrde kosan mot staan. När vi om hem satt Fredrik på vår altan. Han skulle åka hem imorse, men upptäckte försent att han glömt mobilen inne så han hade väntat ute hela dagen. Stackarn... Gräsmattan var klippt...


Och så en bild på min luktpion-den enda pion jag har som actually blommar...

1 comment:

Nicola said...

Vilken myspys dag :) jadu, jag berättar allt när vi träffs, om mor min inte redan hunnit ge dig the inside scoop?