Friday, August 31, 2007

Where...

... to begin? Kräftskiva fredags, himla trevligt. Det var ju 2 år sedan sist.



Men som vanligt blev det snack om schwäng, schträng, Hämkänskäpen och Älf med båt. Hade en ordentlig genomgång med Sundin om hur kräftor ska ätas och inte. Jag är osäker på om han lärt sig det ännu...


Är hur som helst hemma och är sjuk idag också. Vet ni hur illa vätskeersättning smakar? Och jag måste dricka en liter idag. Hällde i pyttelite lättdryck, så det ska smaka mindre illa. Är jättehungrig nu, men har bara varit på toa imorse så jag hoppas det hjälper att bara äta flytande idag. Jag får även äta lite mosad, kokt potatis med smör i.

I fredags kom även syrran med familj, för hon och Nicke skulle ut och jaga. Kusinerna har underhållit barnen så det har varit riktigt skönt, trots formen. Längtar efter att bli frisk och ser fram emot lördagens IKEAresa med brudarna. Jag och Daniel ska även fira vår 7-års dag på lördag med att gå ut och äta.

Alfred säger nu även "pappa" och när han leker med kavlen säger han "dega". Säger han "mamma"? Not so much!

No comments: