Wednesday, March 26, 2008

Forty down...

...and fortyone, 958 to go. En vid Balderskolan, och då var jag tvungen att vända tillbaka till Domusparkeringen där 2 st 041 stod. In your face, syrran! Det visar sig att jag inte är helt onormal. Det finns en sida på internet som heter platespotter.com...

Gjorde ett kort till Ulla som fyllde år igår;


Det enda jag hunnit skapa under lovet. Observera att det är hemmavirkat på kortet. Antingen är det mamma eller min farmor som virkat. Det måste väl en textilslöjdsfröken uppskatta!

Bakade kakor också, till barnens förtjusning; Ainas godbitar;


4 msk sirap
1 dl socker
3 msk kakao
100g smör

Koka häftigt 2 minuter. Blanda i 1 tsk vaniljsocker och cornflakes. Skeda upp i formar.

Sen gjorde jag chicken masala med papadums och naanbröd till middag. Johan tyckte mest om det. Det blev för starkt för barnen...

Skulle köpa blommor, men det fanns inget som var värt pengarna. Jag vill ha anemoner och ranunkel!!!

No comments: