Monday, July 21, 2008

132...

...på Ekorrvägen igår, 867 kvar.


Hade en fantastisk dag igår hos Ulla och Roger. Eller som Max säger; "Rogert". När vi kom fram bjöds det på nybakat och kaffe och ett lugn spred sig genom hela mig. Sen badade vi och fångade spigg. Det började med att barnen fick varsin håv för att fånga fiskar och slutade med att jag var i plurret med den ena håven och Daniel stod ute på stenarna med den andra. Vi fick jättemånga som vi samlade i en liten hink. Tyvärr hade dom hyrt en etta med golvvärme och tog på sig träkostymen.


Sen bjöds vi på ugnsstekt lax med ris och sås samt en sallad. Till efterrätt åt vi glass. Sen for Ulla och Max ut och rodde med ekan och vi andra gick längs stranden och bara njöt av sommaren och havet.

Svärmor och svärfar hade undertiden dragit sin husvagn till oss så när vi kom hem stal dom Max så han fick sova med dom. I morse gick Affe och jag ut till vagnen vid halv 10 och då hade farmor och Max just vaknat.

"Jag har sovit jättelänge idag. Pappa brukar också sova länge. Tänk om jag blivit som pappa nu."

Idag ska vi på Bulleri med Oscar och Gustaf med mammor och syskon. Vi ska scrappa och barnen ska leka. Ska försöka hinna med 2 beställningsjobb.

Tragiskt. Gatlyktorna tändes igår kväll. Mycket tragiskt.

No comments: