Friday, December 12, 2008

Fortfarande hemma...

...med sjuka barn. Igår kväll fick han lite feber igen. Vi var ändå på julfesten på Bulleri eftersom det finns en möjlighet att det var vår sista på det stället.

Har hittat fler "jag vill gärna ha";

En sån här ljuskrans. Bilden är direkt stulen från Hanna Öhlins blogg. Hoppas det gick bra, Hanna.


Och en granrisbock. Bilden är lånad men jag minns inte från vilken hemsida.


En betong"låda" med olika fack;


Beth Quinn-smycke;


Och en stor ljuslykta i vitt trä, ca 1/2m hög. Finns kanske på Blomsterlandet.



Har även hittat underbara isdekorationer, foto av Börje Thuresson. Håller på att försöka frysa ihop en lykta i en hink. Hällde i några droppar karamellfärg, så den blir rosa. Lite kitchigt så där.




Vad sägs om detta?


Dessa fantastiska leksaker hittade jag på gabriellasleklada.se:



Hur underbara som helst.

Min kollega Jenny kom just förbi med en stor samling pussel som jag ska få låna. Det största är på 3000 bitar. Det blir kanske julhelgens arbete.

No comments: