Saturday, December 6, 2008

Årets juluppsättning...

...blev så här;


Den här gången planterade jag i en sockerkaksform. Doften av hyacinter, det är jul för mig.

Igår var jag och handlade på Coop med mina 2 juveler. Det tog en timme och 3 av grejerna jag verkligen behövde inför middagen ikväll fanns inte. När jag valde den kortaste kön blev det naturligtvis tvärnit då en gammal tant och ett gammalt par blev osams om att några varor hade hamnat i fel kasse. Stod i kö i 20 minuter... Sen var vi tvungna att åka på Kvantum och handla de varor som inte fanns på Coop. Det kom många fula ord ur min mun dessa timmar...

Håller på att laga mat och dona inför kvällen då Kikki, Matte och barnen kommer på middag. Trevligt.

Önskelista:

Smörgåsbestick som passar till Antwerpen
En brun eller ljusblå morgonrock
En fungerande bastu
Vita tallrikar
Svarta sockar
Litet cremefärgat mateusfat
Hårtång (av min make)

1 comment:

Familjen Öhlins Blogg said...

Hallå!
Viist är det typisk när man är och handlar att man oftast hamnar i fel kö...
Vilken fin juluppsättning du gjort, fiffigt att använda en sockerkaksform! Hoppas ni får en mysig helg och att tomten kommer med alla klappar du önskat dig.
Vi laddar för en ny vecka, vi klarar detta...visst?
Kram kram