Tuesday, September 1, 2009

263...

...på Kvantum.

Tre bröder. Alla, en månad gammal. Vem är vem?


Ikväll äter vi ett recept från Matplatsen;

Kycklinggratäng;


Bena ur 1 grillad kyckling

Koka upp:
1 msk smör
1 msk fransk senap
2 msk soja
1/2 msk grönpeppar
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche

Lägg köttet i en form. Häll såsen över köttet och låt stå i ca 2 timmar (Det blir godare om den får stå längre, tex över natten). Värm sedan i ugn, 225 grader ca 15 min och servera med ris och en sallad.

Har tagit mig i kragen och fotograferat Affe i studentmössa. Är själv traumatiserad att det fanns ett sånt på min syster, men inget på mig...


Eller kanske...

3 comments:

Nicola said...

http://imable.blogspot.com/

inspiration, kika på familjebilderna lite längre ner. helt fantastiska. jag kommer gärna på fredag och tar med min dator så kan jag ta bilderna direkt. dock ska det tydligen regna på fredag, blir ju finare bildern om man kan ta några ute.. jag kanske kan komma förbi torsdag och ta ett par stycken då också? vad tycks?

Nicola said...

1. affe 2. love 3. max?

hur svårt som helst ju :P

Nicola said...

mamma hade rätt på max men fel på andra pojkarna :D