Sunday, December 6, 2009

6 december...

...och bakom luckan gömde sig en lång sovmorgon, ända till klockan 10. Jag älskar mina barn, men att vara nästan ensam en helg, var väldigt skönt för en trebarnsmor.

Igår var vi bjudna till Kajsa på minijul och födelsedagsfirande. Det var vackert dukat;



Till förrätt fick vi västerbottensostpaj och sallad. Till varmrätt bjöds det på fiskgryta med smak av saffran, och till efterrätt åt vi ost och kex.



Damerna fick en burk med hemmagjord päronkompott av sina gudsöner;



I julklappslotteriet fick jag en klapp av Kajsa som innehöll ett kuddfodral i grått som jag tror kommer att passa utmärkt i våg husvagn. Kikki fick min klapp som innehöll en sjal i blått och

Ägglikör



6 äggulor
250g florsocker

Vispa i matberedaren i en halvtimme.

3 dl rom eller vodka
3 dl grädde
2 msk vaniljsocker

Blandas och vispas ner i äggröran.

Jag gjorde på halva receptet. (receptet kommer från min exkollega Jenny)

Kikki: -Och då hittade vi diskborstar i baksätet, vad de nu gjorde där.
Hood: -Men Kikki, det är ju mickar!

No comments: