Wednesday, December 23, 2009

Vår nyaste familjemedlem...

...väger 5,5 kg och är en kalkon.



Han är fylld med äpplen, plommon, citron, lök och har ett täcke av stekfläsk.



Vi hoppas att Daniel inte är allergisk mot Herr Gobbles. Om det blir smaskeli kanske detta är början på en ny tradition.

Syrran och jag har varit på stan idag och köpt de sista klapparna. Och som tradition; Mental note to self; Inte vara på stan dagen före julafton. Ändå är det tradition och slutar i regel så.

Hoppas ni nu funnit lite julefrid för nu ska jag tagga ner och njuta av julogransdoft, nära och kära, god mat, julklappar och julmusik. Och jag hoppas min man hinner vila upp sig på den enda dag han är ledig under jul.

Juldofter för mig (utom inbördes ordning);
Julgran
Tomtebloss
Hyacint
Pepparkakor
Glögg
Mandarin
Apelsin med nejlikor i

No comments: