Saturday, April 5, 2008

Biggan...

...hade tagit på sig spenderarbyxorna och bjöd på massor med mat. Det var lax, pressad potatis, grönsaker i alla former, nötter och annat tilltugg. Det blev en jättetrevlig kväll och jag är glad att jag ändrade mig och for. Och så fick jag ju träffa "Ländmark". Biggan hade gjort en rolig tävling där man skulle gissa olika märken, t ex 3 olika tandkrämer, papper, ljus, cola. Jag och Ländmark vann fair and square! Sen spelade vi ett spel som hennes dotter konstruerat som också var jätteroligt. Tack för en trevlig kväll Biggan och A-lag 8!


Jag hade även lovat receptet på salladen, så här kommer det;


Erikas sallad:

machesallat (1 påse)
2 röda paprikor
gurka
sockerärtor
cocktailtomater
pinjenötter
halloumiost
avocado
citron
crema di balsamico

Stek halloumin i smör. Skär paprikorna i 8 delar/paprika, lägg delarna med skinnet upp på plåt med bakplåtspapper under. Sätt ugnen på "grill" och rosta dom i ca 15 minuter, tills skalet är helt svart. Lägg paprikorna i kallt vatten 10 minuter, dra sedan av skalet.

Lägg sallat i botten, hackad gurka, hackade ärtor, tomater, paprika, avocado som man sprutat citron över, halloumiosten i bitar, pinjenötter, ringla balsamico över. Klart!

1 comment:

Nicola said...

MEN GE MIG! NUUUU!