Friday, April 18, 2008

Nicke- Ostronöppnarexperten...

...ringde jag igår eftersom jag aldrig öppnat ett ostron förr.
"Banka ostronet mot något så du får en trubbig kant, stick in kniven och bänd. Och skär dig inte."
Så jag bankade, stack in kniven, och sen glömde jag det sista han sa. Skar in kniven i lillfingret, längst ner, precis mellan ringfingret och Lilla vickevire. Ända in i benet. Då kom det blod ur Erika... Mycket blod. Danne sprag över till grannen och så kom Doktor Hasslow och tog hand om mig. Han tejpade om mig så vi slapp fara på akuten. Ostronen var goda i alla fall...


Har himla ont nu och fingret är väldigt svullet. Det blir inte helt enkelt att ta hand om Affemannen ensam idag med endast en hand.

Ostron... dangerous shit.

Och så en bild från igår;


Idag blir det operation sola och läsa ut boken. Och så grilla till middag. Mums.

No comments: