Friday, April 25, 2008

Jag älskar...

...våren. Snön som smälter bort, solen som skiner så man kan sola, vårlökar som dyker upp i rabatterna. Mmmm.

Har läst "Flyga drake" som jag i smyg lånade av min syster Kikki;


Alla sa att den var jättebra, och den var jättebra. Jag läste den på 1 1/2 dag. Har sett halva filmen men den imponerar inte lika stort på mig.

Igår var Hood och Bobby här på middag. Vi åt Leilas ostron i thaistil till förrätt. Sen blev det grillad lax, marulk, havskatt och scampi, 2 såser, ris och min sallad. Mmm.

Marinad till firren;
vitlök
citron
persillade (finns i kryddhyllan)
sweet chili
rapsolja

Basilikasås (ett recept från sister K)
1 creme fraiche
1/2 kruka färsk basilika
1 vitlöksklyfta
1 msk fransk senap
1 tsk sambal oelek
salt och peppar

Vinsås
5 dl grädde
1 fiskbuljongtärning
1 msk fransk senap
2 tsk sambal
1 dl vitt torrt vin
1 msk tomatpuré
saft från 1/4 citron

Låt koka upp.


Veckans Max;
-Max och Affe, nu får ni gå och leka. Mamma sitter och jobbar, jag måste få vara ifred.-Men vi älskar ju dig!

No comments: