Thursday, May 1, 2008

Greetings...

...från Umeå.

Valborgs firade vi hos Nicke och Theresé i Kusmark. Vi åt parmesanflarn med skagenröra, grillat rådjur och lamm, potatismos med chevré, sallad, sås, grillade tomater, sparris och champinjoner. Till efterrätt var det muffins med Bailey´s-gelé, grädde och björnbär. Det var en trevlig kväll, inte så mycket brasa och pinsamma raketer (mjioo), men väldigt trevligt ändå. Max hade jättekul med Angie och Linus och ville inte åka hem. När jag skulle köra hem var det kraftig dimma och jag fick kramp i händerna. Ajsing!

Igår drog vi söderöver till syrran. På väg dit hade det kunna slutat illa. Någon hade kört in i mitträcket på motsatt körfält och hans bil var ganska mosad. Det låg bråte på vår sida också så D var tvungen att panikbromsa och bilen bakom tittade fortfarande på den mosade bilen. Men vi hann vika undan så vi slapp få någon i rumpen. Tur!

När vi kom fram var vädret skrutt och det regnade ett tag. Jag och syrran åkte på Plantagen, men köpte inget. Vi grillade och gick en promenad och rekade regnummer, fruktlöst dock.

Nu ska D och jag ha en underbar lyxdag. Nu åker vi ENSAMMA till Sundsvall. IKEA here we come!

Lyxlyxlyxlyxlyxlyxlyx!

1 comment:

Hoodan said...

Hello.
Haft några skruttiga dagar med pappsen på lasarettet igen. Han mår lite bättre nu efter att ha tömt ett par liter vätska ur lungorna......
Här var det iaf strålande solsken i går och jag han med lte solande mellan tvättarna (sex stycken för att vara exakt)
Hoppas Sundsvall var kul! Kram