Monday, January 12, 2009

206...

...igår på Statoil.

Firade svärmor igår. De bjöd på får i kål som var löjligt gott. Jag åt mer än vad jag borde ha gjort, men gör man så god mat, så får man stå sitt kast. Ris ala Malta till efterrätt. Mmm. Lite kortspel på det. Najs.

Imorse stod jag och gjorde mig klar för jobbet då D kom och sa att han fått migrän. Upp med ungarna, på med deras kläder och iväg till dagis. Direkt jag kom hem kom Jenny och hämtade mig. När vi kommit till Landskyrkan ringde hennes dotter och sa att brorsan kräktes, så Jenny var tvungen att åka hem igen efter att hon varit snäll nog och skjutsat mig till Kåge. När vi kommit till Kåge sprang en svart katt över vägen...

Men dagen förflöt utan större missöden (knack knack).

När jobbet var slut hade vår butler Manuel hämtat barnen, plockat bort julen, städat huset och lagat middag, så det var bara att slå sig ner och äta... Nä, just det. Det var bara en önskedröm. Jag fick själv hämta barnen och laga middag, julen får stå kvar en dag till, och dammråttorna får leva en stund till. Such is life.

Be careful out there.

No comments: