Tuesday, January 20, 2009

Så släpper vi bomben...

...Familjen Skogly ska bli 5 i slutet på sommaren. Vi kallar den Lilla Larven. Igår berättade vi för barnen;
-Vet ni, mamma har en bebis i magen.
Max: -Jag vet.
-Hur kan du veta det?
Max: - Jag har ju sett Kikki och Matte, dom har ju 3.
-Okej? Men, tror du det blir en pojke eller flicka då?
Max: -En flicka.
-Vad ska hon heta då?
Max: -Det vet jag inte. Det är ju mamman som får bestämma det.
-Du då Alfred, blir det en pojke eller flicka?
Alfred: -En bebis.

3 comments:

Nicola said...

Åh vad jag längtar! Jag tror som Affe :) Det blir en bebis! En underbar söt liten bebis. Jag längtaaar! vänta, det har jag sagt en gång redan.

Familjen Öhlins Blogg said...

Grattis grattis så mysigt med en liten bebbe...
Kram

Familjen Öhlins Blogg said...

Hello igen!
Visst hade vi tur med penicillinet, jag ringde vårdcentralen när jag åkte från skolan och vi fick komma dit direkt skönt att det gick så fort!
Oj vad han grinade när jag kom på dagis, stackars liten!
Ha så mysigt ikäll å hälsa Frida!
Kram