Wednesday, November 7, 2007

Affe baffe...

...gick och fick feber. Helt plötsligt la han sig i Dannes fotölj och blev tyst. Han somnade halv 7. Kände på hans panna, som var alldeles varm. Bytte blöja, satte på jamisen och gav honom Reliev och en "bälling". Natti natti. Undrar om det var vaccinsprutan han fick för elva dagar sedan. "1 av 3 barn får feber efter 6-10 dagar..." Hoppas han är frisk imorgon. Har en ziljarrd grejer att göra på jobbet, och med tanke på att jag inte jobbat en hel vecka på jag vet inte hur länge...

Min blivande vikarie ringde idag, har en date på torsdag nästa vecka. Det känns bra att det är endast en person som ska hålla ställningarna när jag är borta.

Hälsar till min Anette som är lååångt borta. För långt borta. Miss you darling.

Ska ta hand om extradotter Nicola på lördag. Lite middag, lite candles, lite movie. Hon drar snart over there, och har ju ingen förstamamma hemma. Då ställer man upp med lite TLC.

I bid you a good night.

3 comments:

Hoodan said...

Miss u 2.
Good to know Nicola will be looked after until take-off.
Spend my time eating, drinking, shopping, reading.... basically leading a life of leasure with the occassional school visit, lecture or other excursion. Bliss!
Now we're off to a pub quiz. My feet are killing me after wearing boots all day. (Nothing a bit of red wine won't sort)
Seeya!

Nicola said...

Me love you long time. Längtar tills lördag. Precis vad jag behöver.

Hoodan said...

Stayed off the vino and went for bacardi & coke. Perhaps that's why we did so badly with the quiz...

Did I tell you I found your scrap booking shop? Got lost in it though. Don't know what to buy. It wasn't huge; a bit like the one in Umea with the same sort of stuff.
Not my cup of tea I'm afraid. The clothes shop here are my sort of thing. FANTASTIC!(Cash flow not so great)