Wednesday, November 28, 2007

Matforgiftning och halsfluss...

...for Daniel som ar inne pa sin tredje dag som sjuk. Idag har vi sett honom uppe ur sangen i alla fall och han har fatt en dunderkur pa 3 dagar med thailandsk medicin. Har fatt i honom en kanelbulle och vatten idag. Han ratade baconet som jag kopte hem fran frukosten. (Da ar Daniel sjuk!!!) Sjalv har jag haft fullt upp med att passa ungar som ska bada och ata glass. Affe ar risig i magen och har slappt ut bajs i poolen nagra ganger, mest till mammas fortret.

Nicke verkar ocksa ha akt pa halsfluss sa han har aven inlett penicillinkur. Tjejerna aker nog till Pantong for shopping ikvall. Danne och Nicke ska softa och jag ska passa kids. Hoppas dom visar nagon film pa TV ikvall, som inte ar thailandsk.

Var pa mexikansk restaurang igar och at resans godaste mat. Toaletterna var mindre bra...

Har stora problem med mina myggbett som kiar sa att jag vill skara av mina ben med vad som helst. En trubbig nagelsax skulle duga gott. Har i alla fall fatt lite farg pa kroppen nu, sa det borjar ordna upp sig.

Danne och Nicke har tagit thaimassage idag, och det var tydligen helt ok. 50:- gick det pa. Max har traffat en kompis i poolen idag, sa han har det bra. Jeppe har ocksa hittat en.

Thaisarna ar tokiga i Affe och sliter i honom, vill krama honom och pussa honom. Det vill inte jag att dom ska gora...

Hood: Jag at sushi at dig ocksa. Det var mums. Hann bara springa in snabbt pa Big C, for Daniel kraktes och ville hem.

Kajsa: Ni far gott klara er utan mig pa skolan ett tag till, kosta vad det kosta vill. Cause Im not coming home yet!

Soliga kramar till alla!

3 comments:

Hoodan said...

Sjuklingar.. Stackars dig!

Svinkallt i Schtaaaaan. Motorvärmare är bra att ha!

Vi har firmafest i kväll. Ska till frissan nu och laga till frisyren.

Njut av värmen åt mig!

kikki said...

Innan du skär på betten, se om det finns honung, eller naturell youghurt och prova smörja in det. Kan lugna. Dannes mage är nog extrakänslig efter alla penicillinkurer. Och du, håll hårt i Alfie! Själv spanar jag efter recept och går vintriga kalla promenader. Njut av sol och värme, om drygt en vecka julbakar vi i mitt kök!

KRAMA ALLA!

Nicola said...

Poop in the pool. Hilarious! Hope you are having fun, trots sjukdomar. Skyna hem och ta hand om mor min. Eftersom hon verkar sakna mig sa mycket. Hon verkar ju behova det, host host. Eller sa inte. Jag fick ett mail harom dagen och bliev overlycklig. Som rubrik stod det HAR DU DETT MIN BANKDOSA? Mailet i sig var tomt. Kul skamt. Aja nog om mig! Ha det underbart! Miss you!