Tuesday, June 9, 2009

238...

...idag vid Kaplankiosken.

Nu får det bära eller brista. De första sommarplantorna är härmed utplanterade. Blomstertobak, bacopa, million bells och anemoner;


Signe och jag var och handlade sommarblommor idag. Det blev Burmans, Ursvikens trädgård och Blomsterlandet. I den här rabatten platerade jag eldsblomma, malva, purpurvinda, leanderklocka, lila anemoner och blandad luktärt;


Längre hann jag inte förrän det var dags att åka till min barnmorska, världens bästa Karin. Jag fick godkänt igen och en massa fina komplimanger. Blodtrycket var bra, järnvärdet 132 och hjärtljuden låg på 142. Alles gut.

Sen åkte jag hem och vi gjorde varma mackor som vi bjöd svärmor och svärfar på. Vispade ihop en

Bananpaj;


Skala och skiva 4 bananer och lägg i en pajform. Pudra kanel över.

Blanda ihop följande ingredienser i en skål;
2,5 dl mjöl
2,5 dl socker
1 ägg
1 tsk bakpulver

Fördela mjölblandningen ovanpå bananerna

50-75 g smält smör eller margarin ringlas över pajen.
In i ugnen ca 30 minuter 175 grader.

Servera med vaniljglass.

Vi hann även med en kortrunda innan det var dags för farfar och Max att ta en cykeltur. Själv åkte jag till Thomas för att förbereda resten av veckan och utvärdera året som gått.

Nu håller jag tummarna för plusgrader inatt. Night night!

No comments: