Saturday, June 13, 2009

Ibland blir det inte som man...

...tänkt sig. Igår kväll skulle vi grilla. Jag hade marinerat köttet och väntade på att Daniel skulle komma hem efter jobbet med briketterna. Istället fick jag en kraftig blödning och hamnade på förlossningen. Farmor och farfar fick ila ner för att hämta barnen. Lilla Larvens hjärta pickade på och vi fick ligga och lyssna på det i drygt en halvtimme. Sen kom läkaren och gjorde en undersökning som tydde på att en bit av moderkakan kan ha lossnat. Blev inlagd och fick en spruta för att blödningen skulle avstanna. Daniel for hem för att hämta övernattningsgrejer åt mig. Försökte sova och det gick väl si så där. Kvart över sju steg jag upp och åt frukost. Det hade slutat blöda, så när läkarna gick ronden fick jag åka hem. Har fått order att jag måste ta det lugnt ett tag nu.

Nu hoppas jag att nästa sjukhusvistelse blir i samband med förlossningen i augusti.

No comments: