Friday, October 26, 2007

Fifteen down...

...and sixteen and seventeen down, 982 to go. Woho! Den första på Domusparkeringen, den andra i Skråmträsk och den tredje på väg till Ica Maxi. Anki, snart är jag ute efter din!

Var en sväng till Valliden idag och hälsade på en sjuk farmor. Farfar kom efter en stund, så det blev 4 Rummyvarv. Vi vann en var och Harry tog hem sista.

Hade en traumatisk upplevelse på ICA Maxi idag. Att handla med 2 hungriga barn är ju aldrig kul, och längst inne i butiken började Affe knorra och orutinerade jag hade ingen napp med mig. Istället hade jag huvudet under armen och gav honom helt otänkt bilnycklarna. Vi handlade färdigt och jag bar Affe på höften och släpade kassen med andra armen. När jag skulle låsa upp bilen hittade jag inte nycklarna, och det tog säkert 3 minuter innan jag kom på vad jag gjort av dom. Släpade in ungarna och kassen, tog en nummerlapp till kundservice, gick för att hämta en vagn med barnstol för att slippa ha Affeman rännandes runt hela området. Det fanns en kvar och jag spände fast honom, stoppade in pengen och insåg att den var paj. Scheisse in der Flugelschnopfen! Gick tillbaka till kundtjänst och hittade inte min nummerlapp så jag tvingades ta en ny. 5 minuter senare fick jag, svettig, igen mina nycklar.
Mental note: handla aldrig ensam med 2 hungriga barn...

No comments: