Monday, February 23, 2009

En ziljarrd gånger...

...har tvättmaskinen gått idag. Ibland kommer man nästan ikapp.

Affe har inflammation i båda ögonen men är lite mindre hes idag. Idag hör man vad han säger i alla fall. Sitter och dricker en kopp te och har just ätit en rullemacka. Strax dags för natti. Såg en bit ur Schindler´s list innan jag la mig igår så jag har försökt rädda judar i flera omgångar inatt. Är inne i en fas där jag drömmer om det jag höll på med just innan jag la mig. Det är irriterande.

9:ornas omdömen är i alla fall skrivna, nu är det bara åk 8 kvar. Men det är inte förrän vecka 13.
Svärfar ringde för ett tag sedan och bjöd in oss på middag på söndag. Han ska bjuda på Bakoblandning, en het, etiopisk krydda som man enligt utsago blandar med en sabla massa rödlök och köttfärs. Sen brinner man i munnen och måste äta en massa banan. Jag återkommer med mer infromation. Om mina smaklökar överlever.

God natt!

No comments: