Monday, February 2, 2009

Shanghai surprise...

...har kommit för att stanna. Alfred har nått upp i 39.9 idag och vi har varit på vårdcentralen. De tror på flunsan och säger att vi ska fortsätta ge alvedon och pumpa i honom vätska. Stackars, stackars Lilleman.

Idag har jag varit hemma med honom och farmor kom för att hjälpa till och vara sällskap. Daniel fick vajsing i ryggen så han har varit på vårdcentralen och sedan på ryggakuten. Det har varit Cirkus Skogly idag.

Bjöd Harry och Signe på wook och vi lirade lite kort. Daniel ska vara hemma med barnen tisdag och onsdag. Jag har nationella prov i min 9:a tisdag och torsdag så jag får åka hem torsdag efter lunch om det håller i sig.

Ringde Bulleri idag och hörde hur många andra som var sjuka. Två barn var där. Från samma familj till råga på allt. 9 barn sjuka, friska syskon hemma, 2 personal i flunsan. Ska man slå vad om hur länge det dröjer innan man trillar dit eller?

En annan undran. Är det jag-har-ingen-blinkers-på-min-bil-dagen-idag?

No comments: