Wednesday, June 13, 2007

Arbeit...

...macht frei. Har jobbat idag med Uppdraget på skolan. Känner att jag är inte på topp. Hjärnan går trögt. Tack till Nicola och Johan som satt barnvakt. Vad kulle vi göra utan er? Min man jobbar från 7 eller 8 på morgonen till 22 på kvällen, precis när vi börjat med ommålning av huset. Är det här en diabolisk plan, uppgjord mot mig?

Har fått det berättat för mig att Alfred hade 3 nappar imorse, och att han höll på ett bra tag med att bestämma sig vilken av dom han skulle använda...


När jag kom hem, trött från jobbet, berättade Nicola om 2 shitsurprises. Det involverade en dusch eller 2... Johan och Max hade varit lite ovänner i lekparken eftersom Max tror att det är han som "förstämmer", men det är Johan som bestämmer. Han fick lite sockervadd på burk som plåster på såren, fastän det var onsdag;


Farfar kom förbi och skötte barn en stund, och under tiden hittade jag igen "Martinakoden". Excellent! Åt middag. Barnen fick plättar och jag åt lövbiff med gorgonzolaost. Yum! Och sen lite TV på kvällen, inte för att dom visar nåt av intresse en onsdagkväll, för LOST har man ju redan sett. (LOST rules!)

1 comment:

Nicola said...

Lost! Alltså jag har aldrig fastnat för det, kanske borde taggat till och se det :) Hmm, vi får se! Jag är inte avskräck btw, sitter gärna barnvakt fler gånger :P