Wednesday, June 20, 2007

Nu har jag...

...semester! Jag är inte föräldraledig, jag har semester. Vi har främmande av Fredrik från Stockholm. Han spelade lite fotboll med Max igår. Sen drog jag och pojkarna på stan. Hem och läste ut "Underbar och älskad av alla" av Martina Haag. Alfred sov 4 timmar... Sen for vi iväg på avslutning på Bulleri, med det sedvanliga tårtkalaset. Jag hade bakat en karamelltårta i form av ett hjärta som jag dekorerade med spritsad grädde och hallon. Den var riktigt god. Ska göra den på Alfreds 1 års kalas också.


Alla barnen fick såpbubblor, Max hällde som vanligt ut sin (med mening!). Mental note; köp inte såpbubblor till Max. Stressade iväg hem och ringde efter barnvakten (Hood) som ställer upp som vanligt. Love you girlfriend! Till O´Learys där Daniels jobb bjöd på mat och dryck (körde dock). Åt en Larry Bird club sandwich och orkade 2/3. Är fortfarande fashinerad över deras barnportioner; Hamburgertallrik=2X90 burgare och pommes från uppskattningsvis 5 potatisar.Hans chef berättade även anledningen till varför han bjöd på maten; "För att ni jobbat som fan med ombyggnationen, för att vi fått en ny medarbetare, och för att blidka Daniels fru som har fått sköta hemmet själv under den här tiden."

När vi kom hem hittade jag en sommarblomma från svärfars;


Fin, va? Skjutsade hem Hoodisarna. Fredrik, Nicke och Therese kom. God natt vid 01.30.

No comments: