Thursday, March 12, 2009

214...

...på Vygon, 215 Coop och 216 vid lassa.

Idag när jag skjutsat Danne på jobbet gick jag en promenad till Parkbron och tillbaka i den härliga solen. Sen gjorde jag lunch och bjöd Anette på den;


Receptet är från Maggan men jag har lagt till lite stuff;

Maggans vegpasta;

3-4 port


1 förp. färsk tagliatelle
4 tomater
en bunt färska champinjoner
basilika
pinjenötter
parmesanost
vitlök
olivolja
flingsalt
peppar

Koka pastan enligt anvisningar.
Stek tomaterna och champinjonerna i olivolja. Släng i vitlök och basilika.
Salta och peppra.
Blanda i den kokta pastan, på med pinjenötter och parmesan.
Servera gärna en god melon till.
Mums!

Sen for jag på läkarbesök. Är sjukskriven på halvtid fram till augusti.

Sen ringde dagis, Affe hade spytt. Åkte och hämtade honom, men han är än så länge pigg som en lärka, så jag hoppas det var lite hostslem han kräktes av. Daniel blir hemma imorgon tills jag kommer hem.

No comments: