Friday, March 20, 2009

Brrrrrruuummmelibrum...

...brumkrschsvosch, lät det inatt 04.15 när snön rasade från taket på baksidan. Den enda som vaknade var jag så de andra mupparna måste ha sovit djupt.

I morse bad Daniel Max att gå och väcka lillebror.
Max kom tillbaka;
-Han har massor med prickar.
Både jag och Daniel tittade på varandra. D gick in i sovrummet och tog upp lillkillen.
-Han har mässling.
-Du skojar.
-Ja. Ha ha.
Karlar har konstig humor...

Idag köpte jag ranunkellökar och fresialökar. Synd att det inte fanns enfärgade. Är inte så förtjust i de gula.


Vi har just ätit parisersmörgåsar, men jag får dom inte lika goda som mammas. Undrar vad hon hade för recept.

Goda nyheter till oss filmlovers. Läste idag att svt gått med på att fortsättningsfilmerna av "Män som hatar..." ska gå upp bio. Sedan ska de visas på svt i flera, längre avsnitt. Filmerna blir alltså komprimerade. Jag ska på bio, det är allt jag har att säga.

Imorgon ska vi försöka oss på lite Leilarecept. Såg hennes program i onsdags så det blir grillat på Hökvägen. Tyvärr hittade jag inte färska, tunna revben, så det blir karrékotletter istället. Det blir även hennes kycklingvingar och coleslaw.

Har sovit en stund på aftonen så det blir kanske inte sängläge redan 21. Ska se Let´s dance. Vem tusan åker ut?

Och i magen sparkar Lilla Larven runt.

No comments: