Sunday, May 17, 2009

236...

...på Dragongatan.

I morse satt jag ute och solade en stund, löste lite Sudoku. Vi gick en promenad hela familjen. Max och Affe cyklade. Vi gick till en lekpark där Max cyklade runt, runt i 120 km/h. Sen gick rent musten ur mig. Ungarna tjatade om godis en babiljard (där du, Cicci) gånger. Till slut fick jag nog, snörde påsen mot honom och sa nåt i stil med " Men ät upp alla godisar då, bara jag slipper höra nåt mer tjat". Sen gick jag ut och stängde altandörren bakom mig. Då hörde jag Max;
-Pappa, vad är det med mamma?

Cicci och Jörgen kom förbi och jag kräktes ut lite less på henne. Hon tog emot och sen kändes det lite bättre. Skönt med kompisar.

Satt i skuggan och löste mer Sudoku, vi åt mat från Brogrillen, en kebabsallad blev det. Sen rättade jag ner högen till hälften och gick en promenad så Max fick cykla lite till. Mama H kom och klippte Danne. Hon skulle egentligen färga mitt hår också, men den karamellen sparade vi.

Drog ensam på Coop och handlade lite smått och gott. Affe fick en ny vattenkanna och Max fick ett Bocciaspel.

Nu ska jag se lite tv, lösa Sudoku och sen snutta kudde utan att springa 5 gånger på toa och utan melodifestivallåtar.

Så kan en gravid tvåbarnsmammas söndag se ut.

No comments: