Monday, May 4, 2009

Vilken natt...

...det här blev.

Gick på toa vid 1-snåret och upptäckte att brandvarnaren i hallen inte var ikopplad. Tog en stol och fipplade till den, gick och la mig. Då kom Max och la sig bredvid mig för han hade vaknat. Han hostade som tusan, så jag sa att vi skulle upp och ta lite hostmedicin. Sen gick vi och la oss i hans säng för att han skulle somna där så jag kunde smyga till min egen säng. Hostan gav sig inte så jag gav honom lite astmamedicin och till slut knoppade han in;
-Jag har inte flera! skrek han i sömn innan jag gick.
När jag väl kom till min säng hade en kråkjä*el satt sig i tallen utanför och fått tuppjuck. Upp och stänga fönstret.

Vad har jag nu lärt mig av det här? Jo, att inte ta av stegräknaren när jag lägger mig, för med tanke på allt toaspring och annat borde jag vara uppe i 10.000 steg innan 7.

No comments: