Wednesday, July 8, 2009

Gristrött...

...för någon har stulit min ork. Det måste vara vädret.

Igår var Nicola och Mama Hood här. Vi åt gott och såg tv. Lite gamla Vänneravsnitt.
Gjorde ett nytt recept hittat på matplatsen, men jag har gjort om det lite;

Ostschnutzingar;


baguetter
70g brieost (utan kanter)
70g Kvibille gräddädel
70g västerbottensost
1/2 dl vitt vin
1 vitlöksklyfta

Mixa osten, vinet och vitlöken till en jämn smet. Rosta brödskivorna i några minuter. bred på ostblandningen och gratinera i 225 grader i ca 8 minuter. Passar bra till soppa kan jag tänka mig.

Statusen i trädgården just nu är blöt. Var tvungen att rädda vissa krukor och ställa in dem under tak för att de inte skulle regna sönder;


Växthuset;


Skulle behöva fler växter som blommar i juni eftersom de flesta jag har blommar från mitten av juli-augusti;


Daniel skulle vara ledig idag men blev tvungen att rycka in ändå. Till min stora glädje?...

När han kommer hem ska vi nog åka en sväng och handla lite mat och lite byggrejer mm.

No comments: