Friday, July 24, 2009

"Ja ja ja ja...

...ja ja vill gurta!" (duscha). Vår treåring har börjat stamma. Har gjort lite research på nätet och funnit att det heter fysiologisk stamning och går över av sig själv. Tydligen hinner inte munnen med vad man har tänkt säga. Doktor Skogly lägger ännu ett fall åt handlingarna.

Idag har vi tagit oss an skrivrummet där en bomb briserat. Nu börjar det se ut som ett rum igen. Men det tog några timmar.

Eureka! Jag har hittat bebiskläderna. Den här gången har jag gått igenom rum för rum och när jag inte hittade lådan gick jag upp (igen) på vindan och gick igenom ALLA lådor. Jag hade stoppat in lådan i en grön klädpåse och det var därför jag missat den tidigare. Så nu är kläderna i tvätten och det känns bra. Jag är ganska säker på att jag även hittade Jimmy Hoffas lik bland alla lådor...

Husvagnen vi ville ha funkar inte för oss. Ozonbehandlingen skulle gå på mellan fem- och tiotusen, de kunde inte heller garantera att en allergiker inte skulle känna av täven efteråt. Mu. The search continues.

Ikväll blir det fredagsmys.

No comments: