Thursday, June 5, 2008

92...

...på väg hem från Kåge vid isladan, 907 kvar.

Igår var "Fru Linné" på besök på skolan. Det kändes skönt att höra hennes klingande skratt som jag saknat så. Tyvärr hade jag lektion så vi hann knappt prata, men jag hann ge henne en kram i alla fall.

Har varit på studenpartaj idag. Unge herr Hasslow firades med pompa och ståt. Mamma och pappa höll tal , som jag tyvärr endast hann höra fragment av då det var "jaga Affe dags" och Max snorade och hostade som en gris. Han har inte fått feber men somnade väldigt tidigt... Vi hann även med en "Kod Brun" under tiden. De bjöd på välkomstchampagne och alkoholfri cider vid dörren. Det blev a-fritt för mig eftersom jag skulle och storhandla efteråt. Buffén bestod av bl a broccolipaj, fetaostfyllda bröd, saffransgnocci, foccatia, sallad, rostbiff, gravad lax, gravlaxsås, inlagda bönor, gorgonzolasås, kycklingspett, bröd, oliver, tomat, inlagda kronärtskockhjärtan. Till efterrätt var det sachertårta som var jättegod. Som tur är misstänkte jag att det var nötter i, så vi gav inget till Max som fick annat istället. We dodged a bullet.

Handlade på Kvantum för Gud vet hur mycket...det blev dyrt. Och det var fullt av fulla ungdomar efter mig i kön som skulle köpa folköl. Dom brölade och tjoade, stimmade och klagade högt över hur långsamt det gick. Då kände jag mig gammal. För gammal...

Har vattnat blommor, satt in mina plantor i mitt växthus där dom ska få stå tills jag omplanterat dom.

Imorgon är det Sveriges nationaldag. Picknick i Nordanåparken om nu Max är kry. Sen kommer syrran med familj.

Betygen är inskrivna och får ligga i cyberrymden och mogna till på söndag då jag ska överväga ännu en gång innan jag trycker "spara" för sista gången. Gnager på ett betyg i 9:an, och två i 8:an...

Trevlig nationaldag och sedan trevlig helg!

1 comment:

Nicola said...

ett helt år sen det var jag... tiden går undan. jag hinner icke med!