Tuesday, June 17, 2008

Semestern...

...är i full gång. Excellent.

Den inleddes med den sedvanliga personalfesten på Rovön. I år slog vi bottenrekord med endast 11 firare, men eliten var där om man säger så.


Som vanligt regnade det så ett tag stod de flesta av oss tryckta mot ett träd medans 3 andra satt i ösregnet och tyckte att det inte regnade alls. Till slut stod dom också under trädet kan tilläggas.


Kikki, Lotta, Mange och jag åt grillade tunnbröd med avocadosalsa, grillad fläskfilé, potatis i folie och en chokladkaka. Mums.


Det blev ingen brännboll och vi skulle ha haft pressening.


När det värsta regnet var över for vi till Biggans Farmer´s town chamber som vi engelskafröknar säger. Där gjorde vi en brasa, Magnus kliade sträng och vi skrålade för fulla muggar. Anki och jag skrattade så att vi kiknade och nästan kissade på oss. Anki, what are YOU sinking about?
Ett STORT TACK till Biggan för allt!

Tillbaka till familjen. Affe testade löständer;


Igår bjöd jag hem Kikki som haft en jobbig sista dag;


Jag bjöd på ost och kex, hummus och sedan en macka med parmaskinka, pesto, romansallad, brie, tomat och crema de balsamico. Tidigare på dagen var vi bjudna till Thomas och märta på Raspeboller. Det var gott och mättade länge.

Idag ska jag sola, rensa ogräs, gå en promenix till Kvantum, göra en tårta, gå på tårtkalas på Bulleri och se fotboll.

No comments: