Thursday, April 30, 2009

En till bra dag...

...har det varit idag. Efter frukost marinerade jag köttet till ikväll, sen gjorde jag en efterrätt (receptet kommer senare om den blev god) och så gick jag med en tom vagn till mammas grav och hämtade hem krukan och ljuslyktan. Jag ska sätta penseér och ställa dit.

När jag kom hem upptäckte jag att krokusarna på framsidan slagit ut;


Började lägga fram det som ska packas, plockade ur diskmaskinen och tittade lite i trädgården vad som behöver vårfixas. Sen solade jag en stund och åt lunch ute;


Medans jag åt njöt jag av solen, fågelkvittret, grannarnas prat och naturligtvis maten.

Jag har kommit fram till att det är perfekt nu. Inte för varmt och inte för kallt för en som är gravid!

Nu ska jag gå en runda till och sedan ska jag pipa iväg och hämta mina killar. Ikväll drar vi till Pensionat Valliden.

Trevlig Valborgs!

No comments: