Friday, April 24, 2009

Vilken underbar...

...morgon!

Max kröp ner bredvid mig vid 7-tiden och låg och strök mig i ansiktet;
-Du är världens snällaste mamma!
Efter en stund gick han och såg barntv och då kom Affe och la sig hos mig och myste.
Sen klev vi upp och då satte jag bredvid Max som var helt inne i tv-programmet.
-Är det Dinosaur king?
-Det kan du skriva upp, mamma!

Igår vände Alfred på en 50-öring. Han har ju en längre tid varit dödligt rädd för Jörgen. Eftersom han och Cicci skulle komma och grilla igår hade jag i några dagar försökt förbereda honom mentalt.
-Cicci komma, men inte Jörgen.

Igår kom dom i alla fall och Jörgen hade med sig en godispåse till pojkarna. Sen var Jörgen och Alfred bästa vänner.

-Kom, Jöggen! Jag vill sitta med Jöggen!
Tänk så fort det kan vända.

Till middag åt vi grillad fläskfilé, potatisgratäng, halloumi, tomatsalsa, sallad, sweetchili fraiche och grillade champinjoner. Det var gott och vi blev mätta.

Ska jag kanske ta killarna på stan idag och käka lunch? Då kan vi gå dit och åka buss hem.
Vi får se.

No comments: