Friday, April 10, 2009

Långfredag...

...är det idag och vi ska packa och göra oss redo.

Igår var vi hos Mama Hood och firade henne.


Till förrätt åt vi crostini med tapenade och soltorkade tomater. Till varmrätt åt vi en vegetarisk lasagne (som jag drömt om inatt) med chevréost i. Till efterrätt åt vi frukt, ostar från Sonias delibod och chokladpraliner.


Vi hade problem att skilja chilin från tiramisun. Åtminstone vissa av oss. Sen spelade vi en runda Rummy (som vi lät Hood vinna eftersom hon fyllde år.)

Har just sett Leila på landet och blev himla sugen på att göra hennes ugnsbakade potatisar med fetaost. Sen såg jag Tinas trädgård som Daniel spelat in åt mig. Blev då himla sugen på att sätta fröer och pyssla med trädgårdsförberedelser. Sen tittade jag ut genom fönstret och då gick det över.

Strax åker vi till Umeå för att fira påsken hos min syster med familj. Tjyvar göre sig icke besväret eftersom vi har larmat, locked and loaded.

-Mamma har ont i huvudet idag.
Alfred; -Jag kan blåsa, mamma.

No comments: