Saturday, September 8, 2007

Is it a bird? Is it a plane? No, it´s...

...the flourtant... Vad hände egentligen med alla flourtanter? Tänk vad coolt..."Hej." (Jag sträcker fram handen) "Erika Skogly, flourtant. I´m here to save your tänder. Erika to the rescue!" Det skulle vara nåt, det... Jag är i fel bransch.

Igår drog vi i alla fall mot nordligare breddgrader. Efter ett regnil stannade vi efter en liten detour på en rastplats där jag filat ihop goda mackor med pesto, creme de balsamico, romansallad, parmaskinka, brie, mozarella och tomat. Smaskelismaskens. Kaffe drack vi också, vilket behövdes för det blåste friska ishavsvindar.


Väl framme vid IKEA slogs vi för att få tag i en vagn. Jag lyckades, Kajsa försökte snacka allvar med en förmodligen finsk, förståndshandikappad tjej som inte var villig att ge upp sin vagn som hon haft färdigt. Hellre gå 100 meter och ställa bort den än att låta Kajsa ge henne en peng för den. Najs. Många meter och en űberfull vagn senare, betalade vi. Jag kom lindrigast undan med styva 600 riksdaler. Handlade dock även 2 par skor på Skopunkten så där brann det ju iväg lite till. Tillbaka till IKEA och åt en köttbullstallrik. In i bilen och ställer mig frågan;


"Varför sitter vi i den här djungeln?" Och det är ju bara Kikki som kan svara på den frågan.
Var hemma vid halv 8 och spenderade vår 7-årsdag med att...se TV. Antiklimax.

No comments: