Thursday, September 27, 2007

Two down...

...997 to go. Utanför Aveny bio, smekte hon vägen när hon passerade mig, 002. Tyvärr träffade jag på 004 tre gånger inom en timme. Irriterande? You bet! Funderar på att skicka runt en lista bland kollegiet där man får skriva ner sitt, samt en bekants reg.nummer... Kan funka. (läs fonka)

Stressade omkring på Kvantum och irrade bland hyllor då en ung man kom fram till mig. Det var något bekant över hans ansikte.
Han: Ursäkta, heter du Erika?
Jag: Ja? Åh vad jag känner igen dig...
Han: Jo, Lars heter jag. Jag hade dig i högstadiet i Kåge.
Jag: Jag visste väl att jag kände igen dig! Men hur gammal är du nu?
Han: 24.
Jag: TJUGOFYRA?!
Han: Ja?
Jag: När mina elever säger att "min pappa hade dig i skolan", då SKA jag sluta...

Ett tack till svärmor och svärfar som plockat enris åt mig idag trots stor björnfara...

...och Johan och jag undrar "Where is ze gold?"

Undrar vad jag ska borsta tänderna med ikväll. Affe stoppade min tandborste i toan, inte nog med det, men Max hade kissat i toan och inte spolat efter sig... Inte för att jag hade kunnat använda den ändå, men it´s only the cream on the moose.

Imorgon ska jag förbi Jimmy och Maria och nosa på nyfödd liten vän...

Roger 10 4 over.

No comments: