Sunday, September 9, 2007

Så kom...

...hösten och mörkret med den. Det är kallt ute och varje natt sover jag med "farmorsockarna" på. Det är mys! Igår kastade jag bort lite blommor som var halverst döda och rensade upp lite i trädgården. Planterade även fler tulpaner och snödroppar i rabatterna. Har hängt upp mina 2 ljuslyktor i rönnen och längtar efter att få tända dom. Försökte även göra lite fint på framsidan;


Observera att det numera står "Välkommen till Skogly" och inte "Nyström" på dörrskylten.
Förra helgen köpte jag en prydnadskål och en cyklamen som också fick pryda bron;


Rensade även ur tvättstugan igår, men vi är långt ifrån klara. Donerade ett ton kläder till Myrornas i alla fall. Och igårkväll hände det något oerhört spännande på Hökvägen...det spökade nämnligen. Daniel och jag satt i vardagsrummet och såg TV, och helt plötsligt kom en vandrande våldnad ut ur Max rum;


Men bli inte förskräckt, det var ju bara Alfred som klätt ut sig.
Kan också berätta att Max somnade själv i sin säng igår för första gången och har sovit där hela natten. Äntligen!

No comments: