Wednesday, September 26, 2007

Lite roar små...

...barn. Max fick ett brev brevlådan idag. Det var från en viss Ronald McDonald som erbjöd honom ett gratis mål mat om han ville gå med i Mr McDonalds klubb. Det ville Max;


Nu när man sett dagisbilderna känns det som att Mr McDonald skulle varit med på fotograferingen på Bulleri... När man öppnar dörren till dagiset sitter gruppbilden där, och alla barnen liksom stirrar på en. Den första jag såg var Max, som står längst ner i vänstra hörnet, med armarna i kors och ser så lagom nöjd ut. (Ingen likhet med barnet ovan) Korten med honom och lillebror blev inte heller helt lyckade, så vi har bara beställt bilder på var och en. Ooops, har jag avslöjat en blivande julklapp nu?

Har haft en riktigt trevlig dag på jobbet idag. Har en elev som utvecklats i svenska från 0-100 på 3 veckor. Kan man bli annat än nöjd? Får ge mycket cred till Emelie som la grunden förra året...

Gårdagens scrapinköp ser ut som följer;


Har erbjudit mina 8:or att låna mina scrapgrejer en kväll för att dekorera deras "Boken om mig", och det var många intresserade. Det blir trevligt att pyssla en kväll tillsammans på skolan. Nu är det natti för barnen och sedan lite TV.

Ska inreda skrivrummet imorgon. På fredag måste jag till Valliden för att plocka enris, granris och vitmossa till både fönsterlådor, höstkrukor och gravar. Signe; jag har köpt nytt thé till dig. "Sommar och sol" heter det. Vi skulle alla behöva det känns det som...

Antal "ägd" jag hört idag: 7 (överkomligt)

No comments: